Samenvatting
- Artikel 1 – Verkoopidentiteit
- Artikel 2 – Algemene voorwaarden
- Artikel 3 – Onze aanbiedingen en uw bestelling
- Artikel 4 – Terugbetalingen en retouren
- Artikel 5 – Prijzen
- Artikel 6 – Betalingen
- Artikel 7 – Garantie
- Artikel 8 – Leveringen
- Artikel 9 – In geval van overmacht
- Artikel 10 – Intellectuele eigendom
- Artikel 11 – Klachten
Artikel 1 – Verkoopidentiteit
Colombier Projects (Gerbs Board Games)
Heidestraat 98
1742 Ternat
België
gerbrand@colombierprojects.be
BTW: BE0749.73.79.42
Artikel 2 – Algemene voorwaarden
- Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als
Webwinkelier voor u als consument (elke natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-professionele doeleinden, gebruikte producten of diensten verwerft of verwerft). - Wij bezorgen onze producten in heel Europa. Als u specifieke vragen heeft over de bezorging in uw land, kunt u contact met ons opnemen.
- U moet minimaal 18 jaar oud zijn om een bestelling te plaatsen. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling te laten plaatsen door je ouders of wettelijke voogd. Als we merken dat een bestelling is geplaatst door een minderjarige, kunnen we deze annuleren en bestellingen weigeren.
- Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als een uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopvoorwaarden, die altijd beschikbaar zijn via de website.
- Als u online bestelt, bezorgen wij u tevens samen met de orderbevestiging of uiterlijk bij aflevering een exemplaar van deze algemene voorwaarden in een formaat dat u kunt opslaan of afdrukken. We raden u aan dit altijd te doen.
- Indien naast deze algemene voorwaarden aanvullende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Zoals de onze algemene voorwaarden in strijd zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, kunt u als de consument altijd de meest voordelige tekst in uw voordeel inroept.
Artikel 3 – Onze aanbiedingen en uw bestelling
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, vermelden wij dit nadrukkelijk in ons aanbod.
- We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we u verkopen en hoe het bestelproces verloopt. De beschrijving is in ieder geval voldoende gedetailleerd om u een goede beoordeling te laten maken. Als we afbeeldingen gebruiken, is dit een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en / of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons schaamteloos vergissen, zijn we niet verplicht om aan u te leveren.
- Uw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we uw bevestigde bestelling per e-mail hebben ontvangen en zodra we uw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten hebben goedgekeurd door de kaartuitgever. Wij accepteren Visa, MasterCard, Maestro, Bancontact, bankoverschrijving, Paypal, iDEAL.
Als de uitgever van uw kaart weigert in te stemmen met uw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk zijn voor vertragingen bij de levering en / of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet geaccepteerd of verwerkt. - Om een product te kopen, voegt u het product toe aan uw winkelwagen. Voer daarna uw contactgegevens en factuurgegevens in. Kies vervolgens uw bezorgmethode: verzenden naar een specifiek adres. In de volgende stap ziet u een overzichtspagina, accepteert u onze algemene voorwaarden en bevestigt u uw betaling door op de bestelknop te drukken. Zodra u deze stappen heeft doorlopen, is uw aankoop definitief
Artikel 4 – Terugbetalingen en retouren
- Als u goederen of diensten bij ons koopt, heeft u 14 dagen na levering
of het sluiten van het contract het recht om te beslissen dat u niet wilt dat de goederen vastgehouden worden. U kunt dan uw bestelling plaatsen zonder een boete te betalen en zonder opgaaf van reden (u betaalt hiervoor zelf de kosten). U heeft hiervoor 14 dagen de tijd nadat u de retour heeft aangemeld. Binnen 14 dagen nadat wij uw bestelling retour hebben ontvangen of u heeft aangegeven de overeenkomst te willen annuleren, storten wij u het volledige aankoopbedrag per bankoverschrijving terug. - De directe kosten van het retourneren van de goederen zijn dus voor uw rekening.
We zullen de kosten hiervan aangeven of een schatting maken, zo niet
van tevoren redelijkerwijs te berekenen. Indien gewenst kunnen wij u voorzien van een verzendlabel. De kosten hiervoor worden vooraf duidelijk gecommuniceerd en worden in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. - Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft geretourneerd, afhankelijk van hoe laat het eerst valt.
- Gedurende de eerste 14 dagen na levering verwachten wij dat u deze met zorg voor de bestelling en verpakking behandelt. Indien u de goederen zoals hierboven beschreven toch wilt kunnen retourneren, dienen deze onbeschadigd en in de originele verpakking (bijv. De folie rond de spellen mag niet verwijderd worden) inclusief alle bijgeleverde accessoires te zijn.
- U kunt uw retourpakket per post of koerier retourneren.
- Voor uw herroepingsrecht, zowel in het geval van het leveren van diensten als het snel en correct leveren van goederen, kunt u uw aanvraag indienen via https://www.gerbsboardgames.be/retouren.
Artikel 5 – Prijzen
- Gedurende de periode die wij in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, invoerrechten en diensten. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Wij kunnen naast de aankoopprijs beslissen, maar ook de verzendkosten in rekening brengen. In dat geval zullen wij dit altijd melden voordat u definitief uw aankoop doet.
Artikel 6 – Betalingen
- We kunnen alleen betalingen accepteren via de betalingsmodules op onze website. Wij accepteren Visa, MasterCard, Maestro, Bancontact, bankoverschrijving, Paypal, iDEAL of betaling bij afhaling.
- Om een veilige online betaling en de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te garanderen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL-technologie over internet verzonden. U heeft geen speciale software nodig om met SSL te betalen. U herkent een beveiligde SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van uw browser.
Artikel 7 – Garantie
- We garanderen dat onze goederen voldoen aan uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u mag hebben, rekening houdend met de specificaties van het product. Uiteraard garanderen we ook dat onze goederen voldoen aan alle bestaande wetten op het moment van uw bestelling.
- Daarnaast passen wij de wettelijke bepalingen toe met betrekking tot de levering van goederen met een minimale garantieperiode van twee jaar indien het goed niet conform is met de geplaatste bestelling. Dit houdt in dat bij gebreken of gebreken aan de zaak tot 2 jaar na levering deze zaak kosteloos wordt gerepareerd of vervangen.
- Voor zover mogelijk en redelijk heeft u de keuze tussen reparatie of vervanging. Alleen als de reparatie of vervanging buitensporig, onmogelijk of niet binnen een redelijke termijn binnen is, heeft u het recht om een prijsverlaging te vragen of om ontbinding van de koopovereenkomst te vorderen.
- Indien het gebrek of gebrek zich manifesteert binnen 6 maanden na levering, wordt deze geacht reeds te bestaan vóór de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden dient u te bewijzen dat het defect al geconstateerd is bij aflevering aanwezig was.
Artikel 8 – Leveringen
- Alle goederen en diensten worden geleverd op de door u aangegeven basis in uw besteladres.
- Wanneer alle artikelen in je bestelling op voorraad zijn, wordt je bestelling binnen 1 à 2 werkdagen op je afleveradres aangeboden. Wanneer een artikel niet op voorraad is in de webshop (o.a. voor pre-orders), wordt het aangeboden 1 à 2 werkdagen nadat het artikel bij ons arriveert, meestal is dit op de releasedatum. In uw orderbevestiging en op de productpagina informeren wij u over de leverdatum.
- Leveringen vinden plaats op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Tegen meerprijs kan er ook op zaterdag bezorgd worden.
- Voor onze leveringen werken we samen met Bpost. De tarieven voor verzending kunt u hier raadplegen.
- Als we niet op tijd kunnen leveren, zullen we je altijd voor het verstrijken van de verwachte levertijd informeren. Als we dat niet doen, kunt u zich afmelden voor uw gratis bestelling. In dat geval betalen wij u binnen 30 dagen na ontbinding terug.
- Onze zendingen zijn altijd voor ons een risico. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over verloren goederen per post. Echter, als u goederen binnen 14 dagen na aankoop terugstuurt omdat u deze liever niet bewaart, bent u zelf verantwoordelijk voor het transport.
- Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport beschadigd zijn geraakt, niet overeenkomen met de artikelen op de afleverbon of niet overeenkomen met de door u bestelde artikelen, dient u dit zo spoedig mogelijk en zeker binnen 3 dagen te melden en terug te sturen naar ons binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.
- Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige gevolgschade, laattijdige levering of niet-levering door de vervoerder die eigenaar is van het aangestelde bedrijf. Onze aansprakelijkheid is in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant zijn ontvangen.
Artikel 9 – In geval van overmacht
- In het geval van een kracht van de meerderheid zijn wij niet verplicht onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de kracht van de meerderheid, ofwel de overeenkomst definitief beëindigen.
- De kracht van de meerderheid is elke omstandigheid buiten onze controle en controle die onze prestaties beïnvloedt, waardoor verplichtingen geheel of gedeeltelijk worden voorkomen. Hieronder verstaan wij onder meer stakingen, brand, bedrijfsstoringen, stroomstoringen, storingen in één (telecommunicatie) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en / of het op enig moment niet beschikbaar zijn vanaf onze website, niet of niet tijdige levering van leveranciers of andere ingeschakelde derden,…
Artikel 10 – Intellectuele eigendom
- Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie worden beschermd door intellectuele eigendomsrechten die van ons zijn of van onze leveranciers of andere rechthebbenden.
- Het is verboden gebruik te maken van en / of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag u bijvoorbeeld tekeningen, foto’s, namen, teksten, logo’s, kleurencombinaties, etc niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Artikel 11 – Klachten
- We hopen altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Mocht u toch klachten hebben over onze dienstverlening, dan kunt u contact met ons opnemen via gerbrand@colombierprojects.be. Wij doen er alles aan om uw klacht binnen 7 dagen af te handelen.
- Kunnen we het samen niet oplossen, dan kan je als consument contact opnemen met SafeShops.be. SafeShops.be bemiddelt tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste gezicht gerechtvaardigd is. U kunt ze bereiken via het klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren. Info@SafeShops.be
- Op alle overeenkomsten die wij sluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is enkel het Belgische recht van toepassing en in geval van geschillen is enkel de rechtbank van Brussel bevoegd. Als om redenen van internationaal recht een andere wet van toepassing is, zullen we de interpretatie van de huidige voorwaarden en bepalingen nemen en verwijzen naar de Belgische Marktpraktijkenwet en Consumentenbescherming.
- In het geval van een buitengerechtelijke beslechting van het geschil, is de Consumentenombudsman van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag voor de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen aan te vragen. Dit zal op zijn beurt de applicatie zelf verwerken of doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kunt de Reach the Consumer Ombudsman gebruiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
- In geval van geschillen van grensoverschrijdende aard kunt u ook een beroep doen op het Online Dispute Resolution Platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr